loading...

برنامه نویسی جاوا اسکریپت

بازدید : 16
سه شنبه 24 بهمن 1402 زمان : 13:40

Scratch عمدتا برای ایجاد و توسعه بازی های ویدیویی استفاد چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ه می شود. یادگیری در حین تفریح شعار آزمایشگاه رسانه MIT است که این زبان برنامه نویسی را توسعه داده است.

در این فصل از شما دعوت می کنم تا تکنیک های اصلی مورد استفاده در بازی های ویدیویی را کشف کنید. خواهید دید که روش های مختلفی برای جابجایی یک شخصیت بازی شده بسته به رندر مورد نظر وجود دارد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه جداول (سطوح) مختلف را در بازی خود نمایش دهید و به طور خاص چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم چگونه جداول مقدماتی برای ارائه بازی خود و قوانین آن بسازید.

در فصل های اختصاص داده شده به بازی ها، سایر تکنیک های مکمل مورد بحث قرار خواهند گرفت. جدول خلاصه ای در انتهای کتاب یک نمای کلی از تکنیک های پوشش داده شده برای هر بازی ارائه می دهد.

تکنیک های حرکتی

  1. استفاده از کلیدهای صفحه کلید

برای اینکه بتوانید حرکات یک اسپرایت را کنترل کنید، چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم باید یک حرکت نوع حرکت را با یک کلید صفحه کلید مرتبط کنید. کلیدهای جهت (فلش) اغلب در بازی های ویدیویی برای کنترل پخش کننده استفاده می شوند. بلوک برای انتخاب کلیدها در دسته رویدادها قرار دارد.

در اینجا دو نمونه برنامه برای جابجایی اسپرایت با استفاده از فلش های جهت روی صفحه کلید (یا کلید دیگری به انتخاب شما) آورده شده است. این برنامه ها از بلوک هایی ساخته شده اند که به همین ترتیب ساخته شده اند:

یک بلوک رویدادها را برای تعریف کلید صفحه کلید تایپ کنید.

یک بلوک نوع حرکت برای تعیین چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم نوع حرکت.

مثال اول

images/06FI01.PNG

هنگامی که کلید پیکان سمت راست فشار داده می شود

10 قدم به جلو حرکت کنید // اسپرایت به سمت راست صحنه حرکت می کند.

هنگامی که کلید فلش سمت چپ فشار داده می شود

حرکت به جلو -10 قدم // اسپرایت به سمت چپ صحنه حرکت می کند.

این برنامه به شما اجازه نمی دهد که اسپرایت را در چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم مرحله بالا و پایین ببرید. علاوه بر این، مطمئناً با استفاده از حرکت به جلو - 10 قدم، اسپرایت به سمت چپ حرکت می کند، اما با رفتن به عقب! برای حرکتی با sprite که در واقع به سمت چپ حرکت می کند، یعنی به سمت چپ نگاه می کند، باید یک بلوک اضافه کنید تا جهت آن را به سمت () مشخص کنید.

برای اینکه بتوانید یک اسپرایت را تنها با استفاده از دو بلوک به صورت افقی یا عمودی حرکت دهید، کافی است مختصات x یا y آن را تغییر دهید.

برای حرکت افقی () را به x اضافه کنید.

برای جابجایی عمودی () را به y اضافه کنید.

images/06FI02.PNG

هنگامی که کلید فلش سمت چپ فشار داده می شود

10- را به x // اضافه کنید که مقدار آن منفی است چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ، اسپرایت به سمت چپ مرحله حرکت می کند.

هنگامی که کلید پیکان سمت راست فشار داده می شود

10 را به x اضافه کنید // مقدار مثبت باشد، اسپرایت به سمت راست حرکت می کند...

این گزیده ای از کتاب است.

برای ادامه مطلب...

کتاب را بخرید

من اشتراک می کنم

تکنیک های پرش

بسیاری از بازی ها نیاز دارند که بازیکن بتواند بپرد که چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم معروف ترین آنها ماریو است. درست مانند حرکات، از چندین الگوریتم می توان برای پرش اسپرایت بسته به رندر مورد نظر استفاده کرد. ما دو تکنیک برای پرش و یک تکنیک برای پرش و حرکت به جلو خواهیم دید.

  1. جن در حال پریدن

بسته به بازی، بازیکن ممکن است نیاز به پرش داشته باشد، مخصوصاً برای بازی‌های پلتفرمی که از تکنیک اسکرول برای پیمایش در پس‌زمینه استفاده می‌کنند.

برای ایجاد یک پرش، باید حرکت را شکست دهید: اسپرایت بالا می رود - متوقف می شود - سپس پایین می رود. ساختار پشته بلوک های مورد استفاده برای پرش با موارد زیر ارائه می شود:

اولین بلوک رویدادها، برای تعیین کلیدی که عمل را آغاز می کند، پرش.

یک بلوک حرکت دوم: در مورد یک پرش، بنابراین یک چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم حرکت عمودی، موقعیت اسپرایت به صورت عمودی اصلاح می شود (مختصات y). برای بالا رفتن، مقدار مثبت خواهد بود.

بلوک کنترل سوم: برای مشخص کردن زمان توقف بین صعود و فرود.

چهارمین بلوک حرکت: برای بازگرداندن اسپرایت با تغییر مختصات y آن با یک مقدار منفی.

برنامه اول

هنگامی که کلید فاصله فشار داده می شود

50 به y اضافه کنید // مقدار مشخص شده بستگی به این دارد که می خواهید پرش های خود را تا چه حد بالا ببرید.

منتظر ماندن برای ...

این گزیده ای از کتاب است.

برای ادامه مطلب...

کتاب را بخر

من اشتراک می کنم

جن در حال سقوط

برخی از بازی ها شامل برداشتن اشیا یا اجتناب از افتادن موانع است.

images/06FI27.png

الگوریتم مدیریت جن در حال سقوط بر اساس همان اصل پرش با اثر جاذبه است. جن ها تا زمانی که زمین را لمس کنند، یا جسم دیگری که باید مسیرشان را متوقف کند، سقوط می کنند (سبدی برای جن ها که باید برداشته شوند، پرتابه ای برای جن ها که باید از آنها اجتناب شود، و غیره).

برای اینکه چندین عنصر همزمان روی صحنه بیفتند، از تابع کلون استفاده می کنیم.

یک پروژه جدید باز کنید و تصویری را که نمایا How to make animation with scratch نگر یک موز است از کتابخانه sprite وارد کنید

Scratch عمدتا برای ایجاد و توسعه بازی های ویدیویی استفاد چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ه می شود. یادگیری در حین تفریح شعار آزمایشگاه رسانه MIT است که این زبان برنامه نویسی را توسعه داده است.

در این فصل از شما دعوت می کنم تا تکنیک های اصلی مورد استفاده در بازی های ویدیویی را کشف کنید. خواهید دید که روش های مختلفی برای جابجایی یک شخصیت بازی شده بسته به رندر مورد نظر وجود دارد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه جداول (سطوح) مختلف را در بازی خود نمایش دهید و به طور خاص چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم چگونه جداول مقدماتی برای ارائه بازی خود و قوانین آن بسازید.

در فصل های اختصاص داده شده به بازی ها، سایر تکنیک های مکمل مورد بحث قرار خواهند گرفت. جدول خلاصه ای در انتهای کتاب یک نمای کلی از تکنیک های پوشش داده شده برای هر بازی ارائه می دهد.

تکنیک های حرکتی

  1. استفاده از کلیدهای صفحه کلید

برای اینکه بتوانید حرکات یک اسپرایت را کنترل کنید، چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم باید یک حرکت نوع حرکت را با یک کلید صفحه کلید مرتبط کنید. کلیدهای جهت (فلش) اغلب در بازی های ویدیویی برای کنترل پخش کننده استفاده می شوند. بلوک برای انتخاب کلیدها در دسته رویدادها قرار دارد.

در اینجا دو نمونه برنامه برای جابجایی اسپرایت با استفاده از فلش های جهت روی صفحه کلید (یا کلید دیگری به انتخاب شما) آورده شده است. این برنامه ها از بلوک هایی ساخته شده اند که به همین ترتیب ساخته شده اند:

یک بلوک رویدادها را برای تعریف کلید صفحه کلید تایپ کنید.

یک بلوک نوع حرکت برای تعیین چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم نوع حرکت.

مثال اول

images/06FI01.PNG

هنگامی که کلید پیکان سمت راست فشار داده می شود

10 قدم به جلو حرکت کنید // اسپرایت به سمت راست صحنه حرکت می کند.

هنگامی که کلید فلش سمت چپ فشار داده می شود

حرکت به جلو -10 قدم // اسپرایت به سمت چپ صحنه حرکت می کند.

این برنامه به شما اجازه نمی دهد که اسپرایت را در چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم مرحله بالا و پایین ببرید. علاوه بر این، مطمئناً با استفاده از حرکت به جلو - 10 قدم، اسپرایت به سمت چپ حرکت می کند، اما با رفتن به عقب! برای حرکتی با sprite که در واقع به سمت چپ حرکت می کند، یعنی به سمت چپ نگاه می کند، باید یک بلوک اضافه کنید تا جهت آن را به سمت () مشخص کنید.

برای اینکه بتوانید یک اسپرایت را تنها با استفاده از دو بلوک به صورت افقی یا عمودی حرکت دهید، کافی است مختصات x یا y آن را تغییر دهید.

برای حرکت افقی () را به x اضافه کنید.

برای جابجایی عمودی () را به y اضافه کنید.

images/06FI02.PNG

هنگامی که کلید فلش سمت چپ فشار داده می شود

10- را به x // اضافه کنید که مقدار آن منفی است چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ، اسپرایت به سمت چپ مرحله حرکت می کند.

هنگامی که کلید پیکان سمت راست فشار داده می شود

10 را به x اضافه کنید // مقدار مثبت باشد، اسپرایت به سمت راست حرکت می کند...

این گزیده ای از کتاب است.

برای ادامه مطلب...

کتاب را بخرید

من اشتراک می کنم

تکنیک های پرش

بسیاری از بازی ها نیاز دارند که بازیکن بتواند بپرد که چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم معروف ترین آنها ماریو است. درست مانند حرکات، از چندین الگوریتم می توان برای پرش اسپرایت بسته به رندر مورد نظر استفاده کرد. ما دو تکنیک برای پرش و یک تکنیک برای پرش و حرکت به جلو خواهیم دید.

  1. جن در حال پریدن

بسته به بازی، بازیکن ممکن است نیاز به پرش داشته باشد، مخصوصاً برای بازی‌های پلتفرمی که از تکنیک اسکرول برای پیمایش در پس‌زمینه استفاده می‌کنند.

برای ایجاد یک پرش، باید حرکت را شکست دهید: اسپرایت بالا می رود - متوقف می شود - سپس پایین می رود. ساختار پشته بلوک های مورد استفاده برای پرش با موارد زیر ارائه می شود:

اولین بلوک رویدادها، برای تعیین کلیدی که عمل را آغاز می کند، پرش.

یک بلوک حرکت دوم: در مورد یک پرش، بنابراین یک چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم حرکت عمودی، موقعیت اسپرایت به صورت عمودی اصلاح می شود (مختصات y). برای بالا رفتن، مقدار مثبت خواهد بود.

بلوک کنترل سوم: برای مشخص کردن زمان توقف بین صعود و فرود.

چهارمین بلوک حرکت: برای بازگرداندن اسپرایت با تغییر مختصات y آن با یک مقدار منفی.

برنامه اول

هنگامی که کلید فاصله فشار داده می شود

50 به y اضافه کنید // مقدار مشخص شده بستگی به این دارد که می خواهید پرش های خود را تا چه حد بالا ببرید.

منتظر ماندن برای ...

این گزیده ای از کتاب است.

برای ادامه مطلب...

کتاب را بخر

من اشتراک می کنم

جن در حال سقوط

برخی از بازی ها شامل برداشتن اشیا یا اجتناب از افتادن موانع است.

images/06FI27.png

الگوریتم مدیریت جن در حال سقوط بر اساس همان اصل پرش با اثر جاذبه است. جن ها تا زمانی که زمین را لمس کنند، یا جسم دیگری که باید مسیرشان را متوقف کند، سقوط می کنند (سبدی برای جن ها که باید برداشته شوند، پرتابه ای برای جن ها که باید از آنها اجتناب شود، و غیره).

برای اینکه چندین عنصر همزمان روی صحنه بیفتند، از تابع کلون استفاده می کنیم.

یک پروژه جدید باز کنید و تصویری را که نمایا How to make animation with scratch نگر یک موز است از کتابخانه sprite وارد کنید

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 158
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 40
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 396
  • بازدید سال : 2029
  • بازدید کلی : 3320
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی