loading...

برنامه نویسی جاوا اسکریپت

بازدید : 13
دوشنبه 23 بهمن 1402 زمان : 22:19

با برنامه Scratch Junior اصول آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور برنامه نویسی را کشف کنید.

برای این روز در مرکز آزمایشی، آموزش به سه بخش تقسیم شد

هر زمان :

فعالیت هایی برای کشف ویژگی ها و بلوک های برنامه نویسی Scratch

جونیور؛

فرصتی برای کودکان برای ایجاد پروژه آموزش نرم افزار اسکرچ جونیورهای خود با استفاده از مفاهیم

در طول فعالیت ها یاد گرفت.

مواد

یک تبلت برای 2 دانش آموز

مراحل فعالیت

قسمت 1. انیمیشن ساده

فعالیت 1: دستورالعمل ها، ترتیب بندی، و مقدمه ای برای Scratch Junior

بچه ها یاد خواهند گرفت... بچه ها خواهند فهمید...

  • مفهوم برنامه نویسی
  • مفهوم آموزش
  • مفهوم توالی
  • ویژگی های اساسی رابط

اسکرچ جونیور

به طور کلی

  • دستورالعمل های آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور خاصی بدهید
  • دنباله ای از دستورالعمل ها را بسازید

رسیدن به اهداف ساده

در اسکرچ جونیور

  • بلوک ها را در ناحیه اسکریپت جابجا کنید
  • از بلوک ها در ناحیه اسکریپت توسط استفاده کنید

به عنوان دکمه ها

  • یک دسته بلوک را انتخاب کنید

بلوک های برنامه نویسی آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور معرفی شده در این فعالیت

  • برو راست
  • حرکت به سمت چپ
  • به سمت بالا حرکت کنید
  • حرکت به پایین
  • بزرگتر شوند
  • کوچکتر شوند
  • نمایان شدن
  • نامرئی شدن

قوانین رفتار خوب با تبلت ها: مجری آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور برای بچه ها توضیح می دهد که چگونه است

مهم است که به خود و تجهیزات مورد استفاده برای این فعالیت ها احترام بگذارید. زمان های

کار روی تبلت باید به طور مساوی بین جفت ها تقسیم شود.

به سرعت با کودکان آنچه را که در مورد برنامه نویسی می دانند مرور کنید.

آیا آنها Scratch Junior را می شناسند، آیا قبلا برنامه ریزی کرده اند؟

اگر رابط کاربری Scratch Junior را در کلاس پیدا نکرده‌اید، شروع کنید

16

این مرحله (به جلسه 2، صفحه 10 مراجعه کنید). به آنها نشان می دهد (یا به آنها یادآوری می کند) چگونه برنامه را راه اندازی کنند

Scratch Junior و نحوه باز کردن یک پروژه جدید.

در پایان زمان کشف رابط (10 دقیقه)، تسهیل کننده بچه ها را دور هم جمع می کند

برای به اشتراک گذاشتن (سند صفحه 41).

استفاده از بلوک ها:

مجری می‌پرسد دستورالعمل‌ها را در اسکرچ آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور جونیور کجا می‌توان پیدا کرد و چگونه با آن‌ها رفتار کرد.

یک کودک می تواند آن را نشان دهد و برای گروه توضیح دهد، سپس مجری دوباره آن را نشان می دهد.

یک بلوک حرکتی (راست، چپ، بالا، پایین) را به منطقه برنامه نویسی یا

ناحیه اسکریپت، و بلوک را فشار دهید تا کاراکتر حرکت کند.

تسهیل گر به بچه ها پیشنهاد می کند که این کار را تمرین کنند. او مطمئن می شود که بچه ها

بتوانید بلوک های دستورالعمل را به ناحیه اسکریپت منتقل کنید و آنها را اجرا کنید

فشار دادن آن

انیماتور همچنین نحوه حذف/حذف بلوک ها از ناحیه اسکریپت را نشان می دهد

(بلوک را فشار دهید و از ناحیه اسکریپت به سمت بالا حرکت کنید).

همین کار را برای هر یک از چهار بلوک حرکتی زیر انجام دهید:

مجری از بچه ها می خواهد که همین کار را برای بلوک های صورتی زیر انجام دهند:

اینها دستورالعمل های تغییر اندازه هستند.

شخصیت بزرگتر یا کوچکتر می شود.

اینها دستورالعمل هایی برای نمایش یا ناپدید شدن فایل هستند.

شخصیت.

کودکان بدون شک درک خواهند کرد که آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور شکل بلوک ها (قطعه پازل) به آنها اجازه می دهد

17

لانه ساختن یک دنباله، زنجیره ای از دستورالعمل ها. این کمی بعد دیده می شود.

آنها همچنین ممکن است متوجه شوند که می توانند مقادیر موجود در حباب های سفید را تغییر دهند

به پایین بلوک های خاص متصل شده است.

اگر نه، به آنها نشان دهید که چگونه این کار را انجام دهند و اجازه دهید این بلوک های اصلاح شده را آزمایش کنند.

در قسمت اسکریپت:

را فشار دهید

حباب سفید

ظاهر یک صفحه کلید عددی

برای وارد کردن یک مقدار جدید، 5

مثلا.

بلوک اصلاح شده

حرکات روی صحنه با استفاده از یک شبکه مشخص می شوند. برای نشان دادن آن (یا

ناپدید می شوند)، روی نماد بالای صحنه ضربه بزنید.

اندازه شبکه 20X15 است. موقعیت شخصیت با یک کادر آبی مشخص می شود.

در مثال زیر، گربه در موقعیت (3،3) قرار دارد.

18

اگر او با 5 (بلوک) به سمت راست حرکت کند، ب آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور ه این معنی است که او 5 مربع جلو می رود. THE

سپس گربه خود را در موقعیتی می یابد (8،3).

اگر از دومی

موقعیتی که برنامه ریزی می کنیم a

حرکت به سمت چپ

از 2 (بلوک)، گربه

سپس خود را در موقعیت می یابد

جابجایی های مطلق

توجه: اگر حرکتی کاراکتر را از حد Scratch junior software training سمت راست شبکه بردارد، آن را

دوباره در سمت چپ (مقابل) ظاهر می شود.

با برنامه Scratch Junior اصول آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور برنامه نویسی را کشف کنید.

برای این روز در مرکز آزمایشی، آموزش به سه بخش تقسیم شد

هر زمان :

فعالیت هایی برای کشف ویژگی ها و بلوک های برنامه نویسی Scratch

جونیور؛

فرصتی برای کودکان برای ایجاد پروژه آموزش نرم افزار اسکرچ جونیورهای خود با استفاده از مفاهیم

در طول فعالیت ها یاد گرفت.

مواد

یک تبلت برای 2 دانش آموز

مراحل فعالیت

قسمت 1. انیمیشن ساده

فعالیت 1: دستورالعمل ها، ترتیب بندی، و مقدمه ای برای Scratch Junior

بچه ها یاد خواهند گرفت... بچه ها خواهند فهمید...

  • مفهوم برنامه نویسی
  • مفهوم آموزش
  • مفهوم توالی
  • ویژگی های اساسی رابط

اسکرچ جونیور

به طور کلی

  • دستورالعمل های آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور خاصی بدهید
  • دنباله ای از دستورالعمل ها را بسازید

رسیدن به اهداف ساده

در اسکرچ جونیور

  • بلوک ها را در ناحیه اسکریپت جابجا کنید
  • از بلوک ها در ناحیه اسکریپت توسط استفاده کنید

به عنوان دکمه ها

  • یک دسته بلوک را انتخاب کنید

بلوک های برنامه نویسی آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور معرفی شده در این فعالیت

  • برو راست
  • حرکت به سمت چپ
  • به سمت بالا حرکت کنید
  • حرکت به پایین
  • بزرگتر شوند
  • کوچکتر شوند
  • نمایان شدن
  • نامرئی شدن

قوانین رفتار خوب با تبلت ها: مجری آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور برای بچه ها توضیح می دهد که چگونه است

مهم است که به خود و تجهیزات مورد استفاده برای این فعالیت ها احترام بگذارید. زمان های

کار روی تبلت باید به طور مساوی بین جفت ها تقسیم شود.

به سرعت با کودکان آنچه را که در مورد برنامه نویسی می دانند مرور کنید.

آیا آنها Scratch Junior را می شناسند، آیا قبلا برنامه ریزی کرده اند؟

اگر رابط کاربری Scratch Junior را در کلاس پیدا نکرده‌اید، شروع کنید

16

این مرحله (به جلسه 2، صفحه 10 مراجعه کنید). به آنها نشان می دهد (یا به آنها یادآوری می کند) چگونه برنامه را راه اندازی کنند

Scratch Junior و نحوه باز کردن یک پروژه جدید.

در پایان زمان کشف رابط (10 دقیقه)، تسهیل کننده بچه ها را دور هم جمع می کند

برای به اشتراک گذاشتن (سند صفحه 41).

استفاده از بلوک ها:

مجری می‌پرسد دستورالعمل‌ها را در اسکرچ آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور جونیور کجا می‌توان پیدا کرد و چگونه با آن‌ها رفتار کرد.

یک کودک می تواند آن را نشان دهد و برای گروه توضیح دهد، سپس مجری دوباره آن را نشان می دهد.

یک بلوک حرکتی (راست، چپ، بالا، پایین) را به منطقه برنامه نویسی یا

ناحیه اسکریپت، و بلوک را فشار دهید تا کاراکتر حرکت کند.

تسهیل گر به بچه ها پیشنهاد می کند که این کار را تمرین کنند. او مطمئن می شود که بچه ها

بتوانید بلوک های دستورالعمل را به ناحیه اسکریپت منتقل کنید و آنها را اجرا کنید

فشار دادن آن

انیماتور همچنین نحوه حذف/حذف بلوک ها از ناحیه اسکریپت را نشان می دهد

(بلوک را فشار دهید و از ناحیه اسکریپت به سمت بالا حرکت کنید).

همین کار را برای هر یک از چهار بلوک حرکتی زیر انجام دهید:

مجری از بچه ها می خواهد که همین کار را برای بلوک های صورتی زیر انجام دهند:

اینها دستورالعمل های تغییر اندازه هستند.

شخصیت بزرگتر یا کوچکتر می شود.

اینها دستورالعمل هایی برای نمایش یا ناپدید شدن فایل هستند.

شخصیت.

کودکان بدون شک درک خواهند کرد که آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور شکل بلوک ها (قطعه پازل) به آنها اجازه می دهد

17

لانه ساختن یک دنباله، زنجیره ای از دستورالعمل ها. این کمی بعد دیده می شود.

آنها همچنین ممکن است متوجه شوند که می توانند مقادیر موجود در حباب های سفید را تغییر دهند

به پایین بلوک های خاص متصل شده است.

اگر نه، به آنها نشان دهید که چگونه این کار را انجام دهند و اجازه دهید این بلوک های اصلاح شده را آزمایش کنند.

در قسمت اسکریپت:

را فشار دهید

حباب سفید

ظاهر یک صفحه کلید عددی

برای وارد کردن یک مقدار جدید، 5

مثلا.

بلوک اصلاح شده

حرکات روی صحنه با استفاده از یک شبکه مشخص می شوند. برای نشان دادن آن (یا

ناپدید می شوند)، روی نماد بالای صحنه ضربه بزنید.

اندازه شبکه 20X15 است. موقعیت شخصیت با یک کادر آبی مشخص می شود.

در مثال زیر، گربه در موقعیت (3،3) قرار دارد.

18

اگر او با 5 (بلوک) به سمت راست حرکت کند، ب آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور ه این معنی است که او 5 مربع جلو می رود. THE

سپس گربه خود را در موقعیتی می یابد (8،3).

اگر از دومی

موقعیتی که برنامه ریزی می کنیم a

حرکت به سمت چپ

از 2 (بلوک)، گربه

سپس خود را در موقعیت می یابد

جابجایی های مطلق

توجه: اگر حرکتی کاراکتر را از حد Scratch junior software training سمت راست شبکه بردارد، آن را

دوباره در سمت چپ (مقابل) ظاهر می شود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 158
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 71
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 152
  • بازدید ماه : 427
  • بازدید سال : 1525
  • بازدید کلی : 2816
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی