loading...

برنامه نویسی جاوا اسکریپت

بازدید : 14
يکشنبه 13 اسفند 1402 زمان : 5:30

f وب سایت Scratch زمینه اجتماعی را برای کاربران کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست Scratch فراهم می کند و به کاربران این امکان را می دهد

پروژه های Scratch خود را به اشتراک بگذارند، از آنها بازخورد و تشویق دریافت کنند

همتایان، و از پروژه های دیگران یاد بگیرند [رزنیک و همکاران. 2009].

یکی از اهداف کلیدی Scratch این است کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست که برنامه نویسی را به کسانی که هیچ برنامه قبلی ندارند معرفی کند

تجربه برنامه نویسی این هدف جنبه های زیادی از طراحی Scratch را هدایت کرد.

برخی از تصمیمات طراحی مانند انتخاب بلوک های بصری واضح هستند

زبان، طرح رابط کاربری تک پنجره ای و دستور حداقل

تنظیم. سایر موارد کمتر آشکار هستند، کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست مانند اینکه چگونه مخاطبان هدف بر روی آنها تأثیر گذاشته اند

نوع سیستم و رویکرد رسیدگی به خطا این مقاله جنبه هایی را بررسی می کند

محیط برنامه نویسی Scratch و طراحی زبانی که آن را ساخته است

کاوش، ابراز وجود و یادگیری برای جوانان آسان تر است.

  1. محیط برنامه ریزی

بسیاری از کاربران در حین حرکت، Scratch را یاد می‌گیرند، دستورات را از پالت آزمایش می‌کنند یا کدهای پروژه‌های موجود را کاوش می‌کنند. برای تشویق چنین یادگیری خودگردان،

محیط برنامه نویسی Scratch برای دعوت از کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست اسکریپت، ارائه بازخورد فوری برای اجرای اسکریپت و ایجاد اجرا و داده طراحی شده است.

قابل رویت.

2.1 رابط کاربری تک پنجره ای

رابط کاربری Scratch تلاش می کند تا ناوبری را آسان کند. برای اطمینان از اینکه اجزای کلیدی همیشه قابل مشاهده هستند، از طراحی تک پنجره ای و چند صفحه ای استفاده می کند.

Scratch از پالت های شناور که می توانند دفن شوند جلوگیری می کند و استفاده را به حداقل می رساند

از صفحاتی که فقط در صورت تقاضا نمایش داده می شوند.

شکل 2 پنجره Scratch را نشان می دهد که دارای چهار پنجره اصلی است. چپ

pane پالت فرمان با دکمه هایی برای انتخاب دسته ها است. پنجره وسط

اسکریپت ها را برای اسپرایت انتخاب شده کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست در حال حاضر نشان می دهد، با برگه های پوشه برای مشاهده و

لباس ها (تصاویر) و صداهای متعلق به آن جن را ویرایش کنید. شیشه بزرگ

در سمت راست بالا صحنه است، جایی که عمل اتفاق می افتد. پایین سمت راست

صفحه ریز عکسهای همه جن در پروژه را نشان می دهد که در حال حاضر انتخاب شده است

جن برجسته شده است.

برای دعوت از اسکریپت، پالت فرمان همیشه قابل مشاهده است. دستورات

به هشت دسته مانند حرکت، ظاهر، صدا و کنترل تقسیم می شوند. این از لیست های طولانی و بالقوه طاقت فرسا جلوگیری می کند: در بیشتر موارد

پالت ها، تمام دستورات را می توان بدون اسکرول مشاهده کرد. در هر دسته،

خود توضیحی ترین و مفیدترین دستورات در کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست نزدیکی بالای پالت دستور ظاهر می شوند. بلوک های فرمان بر اساس دسته بندی رنگی هستند و به کاربران کمک می کنند تا پیدا کنند

بلوک های مرتبط

ACM Transactions on Computing Education, Vol. 10، شماره 4، ماده 16، انتشارات. تاریخ: نوامبر 2010.

16: 4 · J. Maloney et al.

شکل 2. رابط کاربری Scratch.

2.2 سرزندگی و سرزندگی

یکی از ویژگی های کلیدی Scratch این است که همیشه زنده است [مالونی و اسمیت 1995].

هیچ مرحله تدوین یا تمایز حالت ویرایش/اجرا وجود ندارد. کاربران می توانند روی a کلیک کنند

دستور یا قطعه برنامه در هر زمان برای دیدن آنچه انجام می دهد. در واقع آنها

حتی می تواند پارامترها را تغییر دهد ی کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست ا بلوک هایی را به یک اسکریپت در حین اجرا اضافه کند. توسط

حذف سوئیچ های بالقوه متلاطم حالت و مکث های کامپایل، Scratch

به کاربران کمک می کند تا درگیر آزمایش، اشکال زدایی و بهبود پروژه های خود بمانند.

ما می گوییم که Scratch قابل سرکوب است زیرا به کاربران اجازه می دهد تا با دستورات و کدهای قطعه آزمایش کنند، همانطور که می توان با قطعات مکانیکی یا الکترونیکی سرهم بندی کرد. تطبیق پذیری یادگیری عملی و پشتیبانی را تشویق می کند

یک رویکرد از پایین به بالا برای نوشتن اسکریپت ها که در آن تکه های کوچک کد جمع آوری و آزمایش می شوند، سپس در واحدهای بزرگتر ترکیب می شوند.

tinkerability به کاربران کمک می کند برنامه نویسی نوجوانان تا عملکرد بلوک ها را کشف کنند. یک بلوک می تواند

با کلیک بر روی آن، حتی در پالت، آزمایش شود. بلوک های تابعی خود را نشان می دهند

مقدار را در یک "حباب گفتگو" کارتونی مانند برگرداند (شکل 3). برای کمک بیشتر به کاربران

به راحتی بررسی کنید که بلوک ها چه کاری انجام می دهند، هر بلوک دارای پارامترهای پیش فرض است که

نمایش روشنی از کاری که آن بلوک انجام کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست می دهد ارائه دهید. خراش کمک می کند

صفحه نمایش برای هر فرمان، قابل دسترسی از طریق منوی دکمه سمت راست، اما بسیاری از آنها

کاربران فقط با امتحان کردن دستورات، آنها را یاد می گیرند.

Scratch نیازی به ایجاد اسکریپت های کامل قبل از اجرا ندارد

پروژه ها قطعات برنامه را می توان در صفحه اسکریپت رها کرد و ذخیره کرد

با پروژه چنین قطعاتی نقشی شبیه به کدهای کامنت شده در آن ایفا می کنند

ACM Transactions on Computing Education, Vol. 10، شماره 4، ماده 16، انتشارات. تاریخ: نوامبر 2010.

زبان و محیط برنامه نویسی اسکرچ · 16: 5

شکل 3. بلوک ها را می توان به سادگی با کلیک بر روی آنها آزمایش کرد. یک حاشیه سفید نشان می دهد که یک بلوک یا

پشته در حال اجرا است. بلوک های تابع خروجی خود را در یک حباب گفتگو نشان می دهند.

شکل 4. بازخورد برای یک خطا قرمز است (سمت چپ). هنگامی که تک مرحله فعال است، بلوک در حال اجرا به رنگ زرد روشن (راست) می درخشد.

یک زبان مبتنی بر متن هنگام عیب یابی، می توان یک اسکریپت طولانی را شکست

قطعات و هر قطعه به طور مستقل تست شده است.

2.3 قابل مشاهده کردن اجرا

Scratch بازخورد بصری برای نمایش اجرای اسکریپت فراهم می کند. وقتی یک فیلمنامه است

در حال اجرا، توسط یک حاشیه سفید درخشان احاطه شده است (شکل 3). این بازخورد

به کاربر کمک می کند تا بفهمد What is the use of Scratch programming language? چه زمانی اسکریپت ها tr هستند

f وب سایت Scratch زمینه اجتماعی را برای کاربران کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست Scratch فراهم می کند و به کاربران این امکان را می دهد

پروژه های Scratch خود را به اشتراک بگذارند، از آنها بازخورد و تشویق دریافت کنند

همتایان، و از پروژه های دیگران یاد بگیرند [رزنیک و همکاران. 2009].

یکی از اهداف کلیدی Scratch این است کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست که برنامه نویسی را به کسانی که هیچ برنامه قبلی ندارند معرفی کند

تجربه برنامه نویسی این هدف جنبه های زیادی از طراحی Scratch را هدایت کرد.

برخی از تصمیمات طراحی مانند انتخاب بلوک های بصری واضح هستند

زبان، طرح رابط کاربری تک پنجره ای و دستور حداقل

تنظیم. سایر موارد کمتر آشکار هستند، کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست مانند اینکه چگونه مخاطبان هدف بر روی آنها تأثیر گذاشته اند

نوع سیستم و رویکرد رسیدگی به خطا این مقاله جنبه هایی را بررسی می کند

محیط برنامه نویسی Scratch و طراحی زبانی که آن را ساخته است

کاوش، ابراز وجود و یادگیری برای جوانان آسان تر است.

  1. محیط برنامه ریزی

بسیاری از کاربران در حین حرکت، Scratch را یاد می‌گیرند، دستورات را از پالت آزمایش می‌کنند یا کدهای پروژه‌های موجود را کاوش می‌کنند. برای تشویق چنین یادگیری خودگردان،

محیط برنامه نویسی Scratch برای دعوت از کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست اسکریپت، ارائه بازخورد فوری برای اجرای اسکریپت و ایجاد اجرا و داده طراحی شده است.

قابل رویت.

2.1 رابط کاربری تک پنجره ای

رابط کاربری Scratch تلاش می کند تا ناوبری را آسان کند. برای اطمینان از اینکه اجزای کلیدی همیشه قابل مشاهده هستند، از طراحی تک پنجره ای و چند صفحه ای استفاده می کند.

Scratch از پالت های شناور که می توانند دفن شوند جلوگیری می کند و استفاده را به حداقل می رساند

از صفحاتی که فقط در صورت تقاضا نمایش داده می شوند.

شکل 2 پنجره Scratch را نشان می دهد که دارای چهار پنجره اصلی است. چپ

pane پالت فرمان با دکمه هایی برای انتخاب دسته ها است. پنجره وسط

اسکریپت ها را برای اسپرایت انتخاب شده کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست در حال حاضر نشان می دهد، با برگه های پوشه برای مشاهده و

لباس ها (تصاویر) و صداهای متعلق به آن جن را ویرایش کنید. شیشه بزرگ

در سمت راست بالا صحنه است، جایی که عمل اتفاق می افتد. پایین سمت راست

صفحه ریز عکسهای همه جن در پروژه را نشان می دهد که در حال حاضر انتخاب شده است

جن برجسته شده است.

برای دعوت از اسکریپت، پالت فرمان همیشه قابل مشاهده است. دستورات

به هشت دسته مانند حرکت، ظاهر، صدا و کنترل تقسیم می شوند. این از لیست های طولانی و بالقوه طاقت فرسا جلوگیری می کند: در بیشتر موارد

پالت ها، تمام دستورات را می توان بدون اسکرول مشاهده کرد. در هر دسته،

خود توضیحی ترین و مفیدترین دستورات در کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست نزدیکی بالای پالت دستور ظاهر می شوند. بلوک های فرمان بر اساس دسته بندی رنگی هستند و به کاربران کمک می کنند تا پیدا کنند

بلوک های مرتبط

ACM Transactions on Computing Education, Vol. 10، شماره 4، ماده 16، انتشارات. تاریخ: نوامبر 2010.

16: 4 · J. Maloney et al.

شکل 2. رابط کاربری Scratch.

2.2 سرزندگی و سرزندگی

یکی از ویژگی های کلیدی Scratch این است که همیشه زنده است [مالونی و اسمیت 1995].

هیچ مرحله تدوین یا تمایز حالت ویرایش/اجرا وجود ندارد. کاربران می توانند روی a کلیک کنند

دستور یا قطعه برنامه در هر زمان برای دیدن آنچه انجام می دهد. در واقع آنها

حتی می تواند پارامترها را تغییر دهد ی کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست ا بلوک هایی را به یک اسکریپت در حین اجرا اضافه کند. توسط

حذف سوئیچ های بالقوه متلاطم حالت و مکث های کامپایل، Scratch

به کاربران کمک می کند تا درگیر آزمایش، اشکال زدایی و بهبود پروژه های خود بمانند.

ما می گوییم که Scratch قابل سرکوب است زیرا به کاربران اجازه می دهد تا با دستورات و کدهای قطعه آزمایش کنند، همانطور که می توان با قطعات مکانیکی یا الکترونیکی سرهم بندی کرد. تطبیق پذیری یادگیری عملی و پشتیبانی را تشویق می کند

یک رویکرد از پایین به بالا برای نوشتن اسکریپت ها که در آن تکه های کوچک کد جمع آوری و آزمایش می شوند، سپس در واحدهای بزرگتر ترکیب می شوند.

tinkerability به کاربران کمک می کند برنامه نویسی نوجوانان تا عملکرد بلوک ها را کشف کنند. یک بلوک می تواند

با کلیک بر روی آن، حتی در پالت، آزمایش شود. بلوک های تابعی خود را نشان می دهند

مقدار را در یک "حباب گفتگو" کارتونی مانند برگرداند (شکل 3). برای کمک بیشتر به کاربران

به راحتی بررسی کنید که بلوک ها چه کاری انجام می دهند، هر بلوک دارای پارامترهای پیش فرض است که

نمایش روشنی از کاری که آن بلوک انجام کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست می دهد ارائه دهید. خراش کمک می کند

صفحه نمایش برای هر فرمان، قابل دسترسی از طریق منوی دکمه سمت راست، اما بسیاری از آنها

کاربران فقط با امتحان کردن دستورات، آنها را یاد می گیرند.

Scratch نیازی به ایجاد اسکریپت های کامل قبل از اجرا ندارد

پروژه ها قطعات برنامه را می توان در صفحه اسکریپت رها کرد و ذخیره کرد

با پروژه چنین قطعاتی نقشی شبیه به کدهای کامنت شده در آن ایفا می کنند

ACM Transactions on Computing Education, Vol. 10، شماره 4، ماده 16، انتشارات. تاریخ: نوامبر 2010.

زبان و محیط برنامه نویسی اسکرچ · 16: 5

شکل 3. بلوک ها را می توان به سادگی با کلیک بر روی آنها آزمایش کرد. یک حاشیه سفید نشان می دهد که یک بلوک یا

پشته در حال اجرا است. بلوک های تابع خروجی خود را در یک حباب گفتگو نشان می دهند.

شکل 4. بازخورد برای یک خطا قرمز است (سمت چپ). هنگامی که تک مرحله فعال است، بلوک در حال اجرا به رنگ زرد روشن (راست) می درخشد.

یک زبان مبتنی بر متن هنگام عیب یابی، می توان یک اسکریپت طولانی را شکست

قطعات و هر قطعه به طور مستقل تست شده است.

2.3 قابل مشاهده کردن اجرا

Scratch بازخورد بصری برای نمایش اجرای اسکریپت فراهم می کند. وقتی یک فیلمنامه است

در حال اجرا، توسط یک حاشیه سفید درخشان احاطه شده است (شکل 3). این بازخورد

به کاربر کمک می کند تا بفهمد What is the use of Scratch programming language? چه زمانی اسکریپت ها tr هستند

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 158
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 80
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 512
  • بازدید سال : 1610
  • بازدید کلی : 2901
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی