ایزابل، معلم ریاضیات، هانری، معلم فناوری، و پاسکال، معلم چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ادبیات دبیرستان، به عنوان یک تیم در اطراف یک PPE فرانسوی/ریاضی/تکنو با موضوع دوگانه مقدمهای بر برنامهنویسی و ایجاد یک سناریو کار میکنند.
آنها با هم یک دوره Canoprof را طراحی کردند که موضوع چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم مشترک فعالیت های انجام شده توسط دانش آموزان به عنوان بخشی از دوره ها در 3 رشته خواهد بود.
توزیع فعالیت های مختلف کلاس درس (و زمان اختصاص داده شده به آنها) بین 3 معلم به عنوان یک تیم مورد بحث قرار گرفت و در طول پروژه به روز می شود.
ویژگیهای کار مشترک Canoprof به آنها اجازه میدهد تا دورهای را که برای کلاس مشترکشان در نظر گرفته شده است، بسازند.
دوره طراحی شده پیرامون کیت "Scratch: ماموریت ها چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم و نقشه ها"، Atelier Canopé 78
این مجموعه اسناد، که به صورت رایگان از وب سایت Atelier Canopé 78 قابل دانلود است، حاوی 48 برگه ماموریت است که در 4 سطح، برگه های "راهنما" و "تصحیح" برای هر ماموریت، برگه های "دست کمک" برای کمک به حل مشکل از طریق سوالات، مشاوره یا یک نمودار سازمانی، 20 کارت معما برای کار "بدون برق".
این اسناد تحت چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم مجوز Creative Commons CC-BY-NC-SA، مارس 2016 منتشر شده است.
یک کارتون با خراش ایجاد کنید
خلاصه
دانش آموزان به صورت تیمی (2) روی یک رایانه با برگه های پیش نویس و خودکار، مداد رنگی و غیره کار خواهند کرد.
یک داستان (کارتون کوچک) را در 4 مرحله و در قالب برنامه اسکرچ چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم می سازیم. در هر مرحله، ما "مشکلات کامپیوتری" را اضافه می کنیم تا داستان را غنی کنیم.
یک ویدیوی کوتاه از داستان به عنوان پشتیبانی برای هر یک از 4 مرحله عمل خواهد کرد.
مرحله 5 شامل ساخت یک کارتون اصلی، این بار چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم در یک تیم 4 دانش آموز است. سکانس با ارائه شفاهی روند ساخت این کارتون به پایان می رسد.
در طول 4 مرحله اول، معلم وظایفی را که باید انجام شود، با ارائه دستورالعمل ها و توصیه ها بر روی تخته توضیح می دهد. دانش آموزان به طور مستقل کار خواهند کرد. وقتی نیاز به کمک داشته باشند، دستشان را بلند می کنند تا معلم بیاید و به آنها کمک کند.
استراحت های منظم برای به اشتراک گذاشتن افکار،چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ارائه دانش نرم افزار برای جلوگیری از انسداد، اعتبارسنجی مراحل مختلف برای هر گروه و ارائه مراحل زیر انجام می شود.
فعالیت 1: جنین داستان: یک شخصیت در یک محیط حرکت می کند.
مشکلی پیش می آید: تکرار برنامه، نیاز به تنظیم شرایط اولیه در برنامه (انتقال به جلسه 2)
فعالیت 2: داستان غنی تر می شود: 3 شخصیت.
مشکل توقف اسکریپت: معرفی مفهوم حلقه شرطی (انتقال به جلسه 3)
فعالیت 3: بهبود داستان با ظاهر تدریجی شخصیت ها و بهینه سازی دستورالعمل ها.
مشکل: ما می خواهیم کاراکترها را با چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم هم تعامل کنیم: معرفی آزمون شرطی و متغیرها (انتقال به جلسه 4)
فعالیت 4: یک داستان "غنی" ایجاد کنید که دستورالعمل های داده شده را برآورده کند.
فعالیت 5، وقت آزاد: یک داستان "غنی" را به عنوان یک تیم با موضوع انتخابی خود ایجاد کنید. گزارش شفاهی تاریخچه پروژه تیم.
مدت زمان هر جلسه تقریباً مشخص شده است. این مدت بسته به سطح دانش آموزان، تعداد آنها در کلاس و توانایی آنها در کار تیمی و مستقل متفاوت است.
مهارت های اصلی
دامنه 1.1: درک، بیان خود با استفاده از زبان فرانسه به صورت شفاهی و نوشتاری
دامنه 1.3: درک، بیان خود با استفاده از زبان های ریاضی، علمی و کامپیوتری
حوزه 2.2: همکاری و اجرای پروژه
حوزه 2.3: رسانه، تحقیق و رویکردهای پردازش اطلاعات
حوزه 4.1: رویکردهای علمی
دامنه 4.2: طراحی، ایجاد، تولید اشیا و سیستم های فنی
مفهوم و مهارت
مفهوم متغیر کامپیوتر (ریاضیات چرخه چهارم)
اسکریپت های برنامه در حال اجرا به صورت موازی (چرخه ریاضی 4)
ساختار یک برنامه (ریاضیات چرخه چهارم)
نوشتن، توسعه و اجرای برنامه های ساده (ریاضیات سیکل چهارم)
یک برنامه سفارش را از نظر روش شناختی ساختار دهید (فناوری چرخه 4)
رفتار مورد انتظار برنامه کنترل را بررسی کنید (فناوری چرخه 4)
گزارش تمرینی (چرخه 4 فرانسوی)
داستان بگو (فرانسوی چرخه 4)
جلسه 1 - اقیانوس 1: ماموریت سطح سبز
مدت زمان: 1.5 ساعت
خلاصه
دانشآموزان ویدئویی را که به شکل تقریبی تجزیه میکنند، به شکلی که مناسب آنهاست (جملات، نمودار، نمودار سازمانی و غیره) تماشا میکنند.
پس از بحث، معلم به طور خلاصه رابط Scratch و برخی How to make animation with scratch بلوکهایی را که برای برنامه ایجاد شده مفید خواهد بود، ارائه میکند.
ایزابل، معلم ریاضیات، هانری، معلم فناوری، و پاسکال، معلم چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ادبیات دبیرستان، به عنوان یک تیم در اطراف یک PPE فرانسوی/ریاضی/تکنو با موضوع دوگانه مقدمهای بر برنامهنویسی و ایجاد یک سناریو کار میکنند.
آنها با هم یک دوره Canoprof را طراحی کردند که موضوع چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم مشترک فعالیت های انجام شده توسط دانش آموزان به عنوان بخشی از دوره ها در 3 رشته خواهد بود.
توزیع فعالیت های مختلف کلاس درس (و زمان اختصاص داده شده به آنها) بین 3 معلم به عنوان یک تیم مورد بحث قرار گرفت و در طول پروژه به روز می شود.
ویژگیهای کار مشترک Canoprof به آنها اجازه میدهد تا دورهای را که برای کلاس مشترکشان در نظر گرفته شده است، بسازند.
دوره طراحی شده پیرامون کیت "Scratch: ماموریت ها چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم و نقشه ها"، Atelier Canopé 78
این مجموعه اسناد، که به صورت رایگان از وب سایت Atelier Canopé 78 قابل دانلود است، حاوی 48 برگه ماموریت است که در 4 سطح، برگه های "راهنما" و "تصحیح" برای هر ماموریت، برگه های "دست کمک" برای کمک به حل مشکل از طریق سوالات، مشاوره یا یک نمودار سازمانی، 20 کارت معما برای کار "بدون برق".
این اسناد تحت چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم مجوز Creative Commons CC-BY-NC-SA، مارس 2016 منتشر شده است.
یک کارتون با خراش ایجاد کنید
خلاصه
دانش آموزان به صورت تیمی (2) روی یک رایانه با برگه های پیش نویس و خودکار، مداد رنگی و غیره کار خواهند کرد.
یک داستان (کارتون کوچک) را در 4 مرحله و در قالب برنامه اسکرچ چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم می سازیم. در هر مرحله، ما "مشکلات کامپیوتری" را اضافه می کنیم تا داستان را غنی کنیم.
یک ویدیوی کوتاه از داستان به عنوان پشتیبانی برای هر یک از 4 مرحله عمل خواهد کرد.
مرحله 5 شامل ساخت یک کارتون اصلی، این بار چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم در یک تیم 4 دانش آموز است. سکانس با ارائه شفاهی روند ساخت این کارتون به پایان می رسد.
در طول 4 مرحله اول، معلم وظایفی را که باید انجام شود، با ارائه دستورالعمل ها و توصیه ها بر روی تخته توضیح می دهد. دانش آموزان به طور مستقل کار خواهند کرد. وقتی نیاز به کمک داشته باشند، دستشان را بلند می کنند تا معلم بیاید و به آنها کمک کند.
استراحت های منظم برای به اشتراک گذاشتن افکار،چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ارائه دانش نرم افزار برای جلوگیری از انسداد، اعتبارسنجی مراحل مختلف برای هر گروه و ارائه مراحل زیر انجام می شود.
فعالیت 1: جنین داستان: یک شخصیت در یک محیط حرکت می کند.
مشکلی پیش می آید: تکرار برنامه، نیاز به تنظیم شرایط اولیه در برنامه (انتقال به جلسه 2)
فعالیت 2: داستان غنی تر می شود: 3 شخصیت.
مشکل توقف اسکریپت: معرفی مفهوم حلقه شرطی (انتقال به جلسه 3)
فعالیت 3: بهبود داستان با ظاهر تدریجی شخصیت ها و بهینه سازی دستورالعمل ها.
مشکل: ما می خواهیم کاراکترها را با چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم هم تعامل کنیم: معرفی آزمون شرطی و متغیرها (انتقال به جلسه 4)
فعالیت 4: یک داستان "غنی" ایجاد کنید که دستورالعمل های داده شده را برآورده کند.
فعالیت 5، وقت آزاد: یک داستان "غنی" را به عنوان یک تیم با موضوع انتخابی خود ایجاد کنید. گزارش شفاهی تاریخچه پروژه تیم.
مدت زمان هر جلسه تقریباً مشخص شده است. این مدت بسته به سطح دانش آموزان، تعداد آنها در کلاس و توانایی آنها در کار تیمی و مستقل متفاوت است.
مهارت های اصلی
دامنه 1.1: درک، بیان خود با استفاده از زبان فرانسه به صورت شفاهی و نوشتاری
دامنه 1.3: درک، بیان خود با استفاده از زبان های ریاضی، علمی و کامپیوتری
حوزه 2.2: همکاری و اجرای پروژه
حوزه 2.3: رسانه، تحقیق و رویکردهای پردازش اطلاعات
حوزه 4.1: رویکردهای علمی
دامنه 4.2: طراحی، ایجاد، تولید اشیا و سیستم های فنی
مفهوم و مهارت
مفهوم متغیر کامپیوتر (ریاضیات چرخه چهارم)
اسکریپت های برنامه در حال اجرا به صورت موازی (چرخه ریاضی 4)
ساختار یک برنامه (ریاضیات چرخه چهارم)
نوشتن، توسعه و اجرای برنامه های ساده (ریاضیات سیکل چهارم)
یک برنامه سفارش را از نظر روش شناختی ساختار دهید (فناوری چرخه 4)
رفتار مورد انتظار برنامه کنترل را بررسی کنید (فناوری چرخه 4)
گزارش تمرینی (چرخه 4 فرانسوی)
داستان بگو (فرانسوی چرخه 4)
جلسه 1 - اقیانوس 1: ماموریت سطح سبز
مدت زمان: 1.5 ساعت
خلاصه
دانشآموزان ویدئویی را که به شکل تقریبی تجزیه میکنند، به شکلی که مناسب آنهاست (جملات، نمودار، نمودار سازمانی و غیره) تماشا میکنند.
پس از بحث، معلم به طور خلاصه رابط Scratch و برخی How to make animation with scratch بلوکهایی را که برای برنامه ایجاد شده مفید خواهد بود، ارائه میکند.